مجله تکنو راه - دانستنی های فناوری و تکنولوژی

مجله اینترنتی اخبار و اطلاعات روز حوزه تکنولوژی و فناوری

مجله تکنو راه - دانستنی های فناوری و تکنولوژی

مجله اینترنتی اخبار و اطلاعات روز حوزه تکنولوژی و فناوری

مجله وبلاگی تکنو راه، مجله ای اینترنتی برای انتشار خبرهای روز دنیای تکنولوژی، فناوری اطلاعات، معرفی گجت ها و اپ های تازه ساخته شده می باشد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در CES 2021 ، غول تراشه همچنین پردازنده های جدید مجهز به vPro را برای لپ تاپ های تجاری ، پردازنده های کم مصرف "Jasper Lake" و نوآوری های بیشتری در مورد سیلیکون که قصد رقابت با پیشنهادات رقبای AMD و اپل را دارد ، تحریک کرد.

اینتل روز دوشنبه با اشاره به اوج گرفتن کار از راه دور ، مدرسه از راه دور و محبوبیت بیشتر بازی های رایانه ای ، چهار خانواده پردازنده جدید را معرفی کرد که از دکل های عظیم بازی رومیزی تا Chromebook ارزان قیمت تأمین خواهند شد.

در میان تراشه های جدید 27 مدل متمرکز بر تجارت ، 12 مدل برای لپ تاپ های مخصوص بازی و هشت مدل برای تأمین انرژی کلاس جدید رایانه های رومیزی وجود دارد. با ورود آنها ، انتقال اینتل به تأخیر انداختن طولانی مدت به یک فرآیند تولید تراشه 10 نانومتری (10 نانومتری) نزدیک به اتمام است ، یک گام اساسی برای تلاش این شرکت برای رقابت با پردازنده های Ryzen AMD و سیلیکون داخلی جدید اپل ، تراشه M1 .

جدید برای دسکتاپ: با 'Rocket Lake' آشنا شوید:
پردازنده های نسل یازدهم جدید برای رایانه های رومیزی سطح بالا (HEDT) با نام رمز "Rocket Lake" مدت زیادی است که ساخته می شوند. آنها نمایانگر اولین معماری کاملاً جدید تراشه دسک تاپ اینتل طی پنج سال هستند ، دوره ای که باعث شده پردازنده های AMD Ryzen بسیاری از پیشنهادات موجود اینتل را از نظر قیمت و عملکرد کنار بگذارند. (با این وجود Rocket Lake ، با استفاده از عناصر طراحی معماری از سایر خطوط تراشه که قبلاً به 10 نانومتر منتقل شده اند) ، همچنان روی تکنولوژی فرآیند 14nm باقی مانده است.

در مورد نرخ فریم بازی ، Rocket Lake می تواند حداقل به طور موقت تعادل را در جهت اینتل از بین ببرد. گل سرسبد خانواده جدید پردازنده ها Core i9-11900K است ، که پشتیبانی سریعتر از حافظه و حداکثر سرعت کلاک بالاتر از پردازنده های نسل دهم قبلی ("Comet Lake") را به ارمغان می آورد. Core i9 جدید از حافظه DDR4-3200 استفاده می کند و دارای سرعت توربوی تک هسته ای 5.3GHz است. Core i9-11900K تنها مدل تراشه Rocket Lake بود که به طور رسمی امروز معرفی شد.

پیش از رونمایی روز دوشنبه ، اینتل یک رایانه رومیزی با Core i9-11900K ، 32 گیگابایت رم و Nvidia GeForce RTX 3080 را به نمایش گذاشت که نسخه بتا بازی آینده Hitman 3 را با وضوح صفحه 1080p اجرا می کند. نرخ متوسط ​​فریم آن در حدود 130 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) است. اینتل می گوید ، این 7 درصد پیشرفت نسبت به آنچه 10th Generation Core i9-10900K می تواند ارائه دهد است.

براساس آزمایش داخلی شرکت ، اینتل همچنین ادعا می کند که Core i9-11900K بهبودهای مشابهی را نسبت به رقیب اصلی خود ، AMD Ryzen 9 5900X ارائه می دهد. در مورد عناوینی مانند Far Cry: New Dawn و Cyberpunk 2077 با رزولوشن 1080p ، Core i9 بسته به عنوان از عملکرد Ryzen خود با 2 تا 8 درصد بهتر عمل می کند.

معماری جدید Rocket Lake از هر لحاظ برتر از Comet Lake نیست. در حالی که Core i9-10900K دارای 10 هسته و 20 رشته است ، Core i9-11900K به هشت هسته و 16 رشته کاهش می یابد. اینتل گفت که این کار بر روی افزایش تعداد دستورالعمل ها در هر ساعت (IPC) و به حداکثر رساندن فرکانس پردازنده با هزینه اتصال هسته های بیشتر به پردازنده مرکزی است.

اینتل قصد دارد فروش نسخه های جعبه دار Core i9-11900K و سایر پردازنده های نسل یازدهم Rocket Lake را تا پایان ماه مارس آغاز کند. اگرچه آنها با مادربردهای موجود پشتیبانی می کنند که از چیپست سری 400 پشتیبانی می کنند ، سازندگان رایانه های شخصی که به دنبال خرید یکی هستند ، احتمالاً مایل به انتخاب مادربرد Z590 جدیدی هستند که برای پردازنده های Rocket Lake و چیپست سری 500 طراحی شده است.

چیپست Z590 پشتیبانی USB 3.2 Gen 2x2 را اضافه می کند و حداکثر 20 مسیر PCI Express Gen 4 را که مستقیماً به پردازنده متصل هستند ، امکان پذیر می کند. ما انتظار داریم چندین تولید کننده مادربرد پیشنهادات Z590 خود را در CES اعلام کنند.

Tiger Lake 'Redux: پردازنده های هسته 11 هسته ای سری H برای لپ تاپ ها
گیمرهای لپ تاپ همچنین دارای سیلیکون جدید اینتل هستند که به صورت تراشه های نسل یازدهم جدید مخصوص دستگاه های بازی در سری H این شرکت انتظار دارند. پردازنده های سری H معمولاً در لپ تاپ های سطح بالاتر و بزرگتر یافت می شوند ، در مقابل پردازنده های Core سری U که بر مدل های اصلی و باریک غالب هستند. اینتل انتظار دارد بیش از 40 لپ تاپ با این تراشه ها در نیمه اول سال عرضه شود.این شرکت روز دوشنبه در سه عضو خانواده جدید نسل 11 یازدهم H35 اوج دزدکی حرکت را ارائه داد. پردازنده Core i7-11375H Special Edition برجسته است. این یک تراشه چهار هسته ای با Intel Turbo Boost Max 3.0 است که می تواند فرکانس یک هسته را به 5 گیگاهرتز افزایش دهد. عملکرد یک هسته ای برای اطمینان از اجرای روان همه بازیهای AAA بسیار مهم است.

Turbo Boost Max 3.0 در ابتدا در پردازنده های دسکتاپ از خانواده نسل 6 ، از جمله نسخه Core i7 Extreme Edition معرفی شد.

در مورد دو تراشه سری H دیگر؟ Core i7-11370H تقریباً از مشخصات یکسان پردازنده Special Special Edition برخوردار است ، اما تقویت تک هسته ای آن به 4.8 گیگاهرتز محدود شده است. اینتل همچنین از Core i5-11300H با حداکثر تقویت تک هسته ای 4.4 گیگاهرتز رونمایی کرد و تراشه های سری H Tiger Lake بیشتری را که اواخر امسال ارائه می شود ، مورد تحریک قرار داد ، از جمله Core i9 با هشت هسته ، 16 رشته و PCI Express Gen 4.0 حمایت کردن.

11th Generation vPro ، Pentium Silver ('Jasper Lake') همچنین Decloak
همچنین به لطف چهار مدل جدید vPro که اینتل امروز از آنها رونمایی کرده است ، لپ تاپ هایی که مشتریان بزرگ IT آن را هدف قرار می دهند نیز اکنون می توانند از پردازنده های نسل 11 استفاده کنند. هر یک چهار هسته دارد و پشتیبانی از Wi-Fi 6E و Thunderbolt 4 را امکان پذیر می کند.

تراشه های جدید vPro 20٪ عملکرد کلی بهتر از نسل 10 را دارند که جایگزین می کنند. آزمایش داخلی اینتل همچنین 35 درصد بهبود عملکرد را نشان می دهد در حالی که کاربران در حال کنفرانس ویدیویی هستند و همزمان از برنامه دیگری استفاده می کنند.

این شرکت انتظار دارد امسال 60 مدل لپ تاپ جدید با 11th Generation vPro به فروش برسد. بسیاری از آنها با گواهینامه "Evo" اینتل ارائه می شوند ، یک تلاش بازاریابی که قبلاً در لپ تاپ های مصرفی مورد استفاده قرار گرفته است تا مدل های برتر را با آنچه که اینتل عمر طولانی باتری و عملکرد محاسباتی ماهر را تشخیص می دهد ، شناسایی کند.

برخی از طراحی های جدید لپ تاپ با فناوری تشخیص حضور "Clover Falls" اینتل ارائه می شود. در حالی که لپ تاپ های تشخیص دهنده حضور اولیه مانند Dell Latitude 7400 2-in-1 می توانند زمانی را که انسان در نزدیکی است تشخیص دهند و از حالت خواب بیدار شوند ، Clover Falls همچنین می تواند توجه کاربر را تشخیص دهد. وقتی نگاهتان را دور می کنید ، می تواند به طور خودکار صفحه را کمرنگ کند و باعث افزایش حریم خصوصی و دوام باتری شود.

انواع نهایی لپ تاپ برای دریافت تراشه های نسل یازدهم ، کروم بوک های ارزان قیمت و لپ تاپ های ویندوزی است که برای مدارس در نظر گرفته شده اند. پردازنده های جدید Pentium Silver و Celeron که اینتل امروز رونمایی کرده است 6 وات یا 10 وات مصرف برق دارند ، در مقایسه با 15 وات یا بیشتر پردازنده های هسته 11th نسل. پردازنده های پنتیوم سیلور و سلرون از معماری پردازنده جدید "Jasper Lake" استفاده می کنند ، فرایند تولید 10 نانومتری شبیه به Tiger Lake. اینتل ادعا می کند که آنها 35 درصد بهبود عملکرد نسبت به اسلاف خود دارند.

بدون ذکر DG2 یا Apple M1:
اینتل می گوید پردازنده های جدید سری 11 و سری K نسل 11th آن در بسیاری از سناریوها ، از عملکرد تک هسته ای هنگام بازی گرفته تا چند وظیفه سنگین روی لپ تاپ های تجاری ، از رقبای AMD Ryzen موجود خود قدرتمندتر هستند. اما AMD همچنین قرار است روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی CES خود از تراشه های جدید رونمایی کند ، بنابراین بسیاری از ادعاهای عملکرد اینتل می توانند به سرعت منسوخ شوند.

در همین حال ، اینتل هیچ مقایسه عملکردی بین پردازنده های جدید خود و تراشه Apple M1 ارائه نداد ، که اواخر سال گذشته به عنوان اولین تلاش فوق العاده توانمند طراحان سیلیکون داخلی اپل موج زد. سخنگوی اینتل گفت که این شرکت معتقد است سازگاری گسترده تر محصولات خود با ویندوز و لینوکس بیش از برخی از مزایای عملکرد تراشه M1 است.

اینتل همچنین هیچ جزئیاتی در مورد تلاش خود برای طراحی پردازنده گرافیکی گسسته دسک تاپ ، با نام رمز DG2 ارائه نداد. انتظار می رود Nvidia روز سه شنبه در CES از پردازنده های گرافیکی جدید رونمایی کند و اینتل گفت که به زودی جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار تراشه های نسل یازدهم همراه با پردازنده های گرافیکی Nvidia آینده ارائه خواهد کرد.

  • ۹۹/۱۰/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی