مجله تکنو راه - دانستنی های فناوری و تکنولوژی

مجله اینترنتی اخبار و اطلاعات روز حوزه تکنولوژی و فناوری

مجله تکنو راه - دانستنی های فناوری و تکنولوژی

مجله اینترنتی اخبار و اطلاعات روز حوزه تکنولوژی و فناوری

مجله وبلاگی تکنو راه، مجله ای اینترنتی برای انتشار خبرهای روز دنیای تکنولوژی، فناوری اطلاعات، معرفی گجت ها و اپ های تازه ساخته شده می باشد.

پیوندها
  • ۰
  • ۰

اگرچه برای استفاده از آن به یکی از جدیدترین پردازنده های گرافیکی احتیاج دارید.

مایکروسافت قرار است پشتیبانی شتاب سخت افزاری را برای قالب برنامه نویسی ویدیوی AV1 به ویندوز 10 معرفی کند ، اما استفاده از آن ممکن است به پردازنده یا کارت گرافیک ارتقا یابد.

AV1 یک قالب رمزگذاری ویدئویی آزاد و بدون حق امتیاز است که برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد. این به عنوان جانشین کدک VP9 توسط Alliance for Open Media (AOMedia) ، که آمازون ، اپل ، ARM ، سیسکو ، فیس بوک ، گوگل را به حساب می آورد ، توسعه داده شد. ، IBM ، اینتل ، مایکروسافت ، موزیلا ، نتفلیکس ، انویدیا ، سامسونگ الکترونیک و Tencent به عنوان اعضای حاکم. این یک کدک بسیار مطلوب است ، نه تنها به دلیل دارا بودن حق امتیاز ، بلکه به دلیل بهره های بسیار خوبی که به همراه دارد.

AV1 تا 34 درصد فشرده سازی داده بالاتر از VP9 و تا 50 درصد بیشتر از x264 را ارائه می دهد. با این حال ، استفاده از AV1 در ویندوز 10 در حال حاضر از شتاب سخت افزاری استفاده نمی کند ، به این معنی که در نرم افزار اجرا می شود و بنابراین به انرژی بیشتری نیاز دارد. اگر از یک دستگاه تلفن همراه مانند لپ تاپ استفاده می کنید ، بر روی عمر باتری شما تأثیر منفی می گذارد.

اگرچه هنوز تاریخ مشخصی نداریم ، مایکروسافت تأیید کرده است که شتاب سخت افزاری AV1 پاییز امسال ظاهر می شود. با این حال ، اجرای آن به سخت افزار به روز نیاز دارد. شما نمی توانید از شتاب گیری استفاده کنید مگر اینکه پردازنده نسل 11 هسته ای Intel Core با Xe Graphics یا پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 30 Series یا پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6000 داشته باشید. شما همچنین به Windows 10 build 1909 یا بالاتر ، یک مرورگر وب با پشتیبانی از شتاب سخت افزاری AV1 و AV1 Video Extension نیاز خواهید داشت.

به عبارت دیگر ، صاحبان لپ تاپ از مزیت استفاده آنها تا زمان بروزرسانی بعدی و تراشه های نسل 11 اینتل امری عادی نیست. صاحبان رایانه های رومیزی آزادی بیشتری در بهره گیری دارند ، با این فرض که واقعاً می توانند کارت RTX 30 Series را در جایی پیدا کنند یا منتظر ظاهر شدن کارت های RX 6000 AMD هستند. طولانی تر به نظر می رسیم ، سودهای حاصل از AV1 مطمئناً آن را به کدک پیش فرض ویدیویی تبدیل می کند که در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین اگر می خواهید رایانه یا لپ تاپ خود را ارتقا دهید این نکته را به خاطر داشته باشید. البته ، ما نمی توانیم H.266 را فراموش کنیم ، که همچنین نوید بسیاری می دهد ، اما باید بتواند از همان سخت افزار موردنیاز AV1 استفاده کند.

  • ۹۹/۰۷/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی